UFC jatkaa Viaplayssa - Viaplay Group uusii UFC-oikeudet Pohjoismaissa monivuotisella sopimuksella

12 tammikuuta 2024 - Viimeksi päivitetty 29 huhtikuuta 2024

• Viaplay näyttää yli 40 UFC-tapahtumaa vuosittain
  • Jatkosopimus sisältää kaikki numeroidut UFC-illat sekä Fight Night -tapahtumat

Viaplay Group on jatkanut on jatkanut yksinoikeussopimustaan UFC:n, maailman johtavan MMA-järjestön kanssa. Monivuotinen sopimus kattaa Pohjoismaat (Suomi, Ruotsi, Norja ja Tanska) tarjoten Viaplay-palvelussa yli 40 UFC-tapahtumaa vuosittain. Sopimus sisältää kaikki numeroidut UFC-illat sekä Fight Night –tapahtumat. Uusi sopimus vahvistaa Viaplay Groupin asemaa suosituimpien ja houkuttelevimpien live-urheilutapahtumien pohjoismaisena kotina.

Seuraava Viaplayssa näytettävä UFC-tapahtuma on nyt lauantaina 13. tammikuuta nähtävä UFC Fight Night: Ankalaev vs. Walker 2. Tätä seuraa vuoden ensimmäinen numeroitu UFC-tapahtuma UFC 297 Toronton Scotiabank Arenalta 20. tammikuuta. Pääottelussa, joka on keskiraskaan titteliottelu, kohtaavat Sean Strickland ja Dricus de Plessis. Naisten kääpiösarjan kruunusta mittelevät Raquel Pennington ja Mayra Bueno Silva.

Pääkorttiotteluiden lisäksi Viaplay näyttää esiottelut kaikista tapahtumista, joissa kilpailee pohjoismainen ottelija. UFC:n nykyiseen kokoonpanoon kuuluu pohjoismaisia tähdistä mm. Alexander Gustafsson, Pannie Kianzad ja Josefine Knutsson (Ruotsi), Nicolas Dalby, Damir Hadžović ja Mark Madsen (Tanska), Jack Hermansson ja Ivana Petrović (Norja).

Kaikki numeroidut kortit nähdään Viaplayssa suomeksi selostettuna. Selostuksista vastaavat pääosin Jani Rajalin ja Aleksi Nurminen.

Peter Nørrelund, Viaplay Groupin EVP ja Chief Sports & Business Development Officer: "Mikään vapaaottelujärjestö ei houkuttele suurempaa yleisöä kuin UFC, Pohjoismaissa tai maailmanlaajuisesti. Pitkäaikaisen kumppanuutemme laajentaminen UFC:n kanssa kuvastaa sitoutumistamme tarjota katsojillemme tärkeimpiä urheilulajeja ja tukea vapaaottelun jatkuvaa kasvua. Odotamme innolla, että pääsemme näyttämään kamppailulajeja yhä useammille faneille tulevina vuosina Viaplayssa osana ainutlaatuista live-urheiluvalikoimaamme."

David Shaw, UFC Executive Vice President of International and Content: "Meillä on ollut pitkä kumppanuus Viaplayn kanssa, emmekä todellakaan voisi pyytää parempaa vastinetta brändimme kasvattamiselle Pohjoismaissa. Heidän intohimonsa ja omistautumisensa UFC:tä kohtaan on ollut avainasemassa liiketoiminnassamme, ja odotamme innolla tähtien rakentamista ja maailman parhaiden vapaaottelutapahtumien järjestämistä faneillemme Pohjoismaissa."