Ihan kaikki jääkiekon MM-kisoista – kaikki 64-ottelua vain Viaplaylta

22 huhtikuuta 2024 - Viimeksi päivitetty 4 toukokuuta 2024

• Viaplay näyttää ainoana Suomessa kaikki kevään jääkiekon MM-kisaottelut – suorana ja suomeksi selostettuna.
  • Kattavat, 23:n ottelun yhteyteen tehtävät studiolähetykset.
  • Asiantuntijatiimissä ovat mukana Marko “Mörkö” Anttila, Risto Dufva, Ville Nieminen, Ossi Väänänen, Jussi Jokinen, Esa Pirnes, Mikko Lehtonen ja Riku Helenius.
  • Uusi leijonaääni Antti Mäkinen selostaa kaikki Suomen ottelut. Muina selostajina mm. Niki Juusela ja Jussi Eskola.

Jääkiekon MM-kisat lähestyvät ja kisojen alkuun on enää vajaat kolme viikkoa. Viaplayn MM-kisatiimi on valmistellut kiekkofaneille ennen näkemättömän kisakokemuksen, joka sisältää kaikki 64 ottelua, 23:n ottelun yhteyteen tehtävät ottelustudiot sekä runsaasti lisäsisältöjä. Rautaisista asiantuntijoista ja kisakonkareista rakennettu asiantuntijatiimimme tulee olemaan paikalla sekä Prahassa että Ostravassa, joiden lisäksi studiolähetyksiä tehdään myös Helsingistä käsin.

Kaikissa Suomen peleissä lähetys alkaa vähintään 60 minuuttia ennen pelin alkua, mikä antaa runsaasti aikaa ennakoida tulevaa peliä sekä analysoida Leijonien otteita haastatteluiden kera. Muut Viaplayn ottelustudiot alkavat 35-60 minuuttia ennen pelin alkua. Katsojille on tarjolla Viaplayn lähetyksistä tuttua laatua sekä analyyttistä keskustelua maustettuna ripauksella intohimoa ja valtavaa asiantuntemusta.

A-lohkon peleissä Prahassa paikalla ovat kaikki Leijonien pelit selostava Antti Mäkinen, joka saa vierelleen leijonien peleihin asiantuntijaksi Jussi Jokisen. Jokisen lisäksi asiantunijana Prahassa nähdään myös Ville Nieminen. Paikalla Prahassa ovat lisäksi studioisäntä Iiro Harjula sekä toimittaja Suvi Hakkarainen. A-lohkossa pelaavat Suomen lisäksi isäntämaa Tšekki, Kanada, Itävalta, Tanska, Iso-Britannia, Norja ja Sveitsi.

B-lohkon ottelut ovat katsottavissa vain Viaplayssa ja V sport -kanavilla. Ostravassa pelaavat naapurimaamme Ruotsi, Ranska, Saksa, USA, Kazakstan, Puola, Slovakia ja Latvia. Ostravasta kisoja raportoivat asiantuntija Riku Helenius ja toimittaja Katariina Kiviranta.

Helsingin päässä selostuksista vastaavat mm. Niki Juusela, Jussi Eskola ja Tero Kainulainen, ja studiolähetyksissä puhetta johtavat Mervi Kallio, Tuomas Meling ja Ville Klinga. Kokemuksensa ja asiantuntemuksensa studioon tuovat Marko “Mörkö” Anttila, Risto Dufva, Ville Nieminen, Ossi Väänänen, Esa Pirnes, Mikko Lehtonen ja Riku Helenius.

”Viaplayn ammattitaitoinen ryhmä on valmiina tarjoilemaan kaikki tulevien kisojen 64 ottelua suomeksi selostettuna ja peräti 23:lla studiolähetyksellä varusteltuna. Kahdeksan mielenkiintoisin taustoin marinoitua asiantuntijaa sekä studiot paikan päällä ja kotimaan hermokeskuksessa takaavat sen, ettei mikään massiivisesta kisarupeamasta tähtipelaajineen jää liian vähälle huomiolle”, lupaa Viaplay Group Finlandin jääkiekkotuottaja Iiro Harjula.

”Viaplayn asiantuntijatiimi koostuu tuhansista NHL-otteluista, sadoista tehdyistä tv-lähetyksistä ja peräti 19:stä eri rooleissa voitetusta jääkiekon arvokisamitalista. Tämä kokemus hyödynnetään pelejä analysoidessa ja katsojaa otteluihin valmistaessa. Tarkoituksenamme on järjestää katsojaelämys, jonka aikana ruudun ääreltä poistuminen ei ole vaihtoehto”, Harjula jatkaa.

”Kerran vuodessa Leijonalauma kerääntyy yhteen niin kentällä kuin kotisohvillakin. Jokainen piirto jäällä välittyy myös kotisohville, ja lupaan selostajana, että näistä kisoista ei tunnelma jää vajaaksi! Voimme yhdessä karjua ja tuntea, kun kiekkoleijonat tekevät kaukalossa parhaansa ja siitä vielä vähän enemmän. Matka alkaa 10. toukokuuta Prahasta. Turvavyöt kiinni, tässä kannustamisessa ylinopeus on sallittua!” Antti Mäkinen hehkuttaa.

NHL-tähdet mukana MM-kisoissa

Lätkäfaneille löytyy Viaplayssa jännitettävää myös ennen kisoja kun NHL:n pudotuspelit käynnistyivät viime viikonloppuna. NHL-vahvistuksia odotetaan MM-karkeloihin aina viime metreille asti.

"Kanada saa kisoihin riveihinsä monta mielenkiintoista nimeä. Näistä isoimpina Connor Bedard sekä kesken kauden Buffalo Sabresin siirtynyt Bowen Byram. USA:n joukkue on myös täynnä osaamista. Ottawa Senatorsia kapteeni Brady Tkachuk saa varmasti otsikoita aikaiseksi. Samoin nuori huippupuolustaja Luke Hughes. Saksan vetonaulaksi saapuu Buffalo Sabresin J.J.Peterka sekä Slovakian värejä kisoissa kantaa Liigastakin tuttu, toissakesän NHL:n ykkösvaraus Juraj Slafkovský", Antti Mäkinen luettelee.

"Myös Leijonat saavat riveihinsä vahvistusta rapakon takaa. Mikael Granlundin iso rooli San Jose Sharksin joukkueessa antaa loistavan pohjan tuleviin kisoihin. Leijonissa Granlundin osaamista osataan varmasti arvostaa. Jesse Puljujärvi on päävalmentaja Jaloselle tuttu 2016 junioreiden MM-kultajoukkueesta. Puljujärvelle MM-kisat ovat erinomainen näyteikkuna", Mäkinen jatkaa.

Kisoja odotellessa Viaplaysta löytyy myös tuore ”Jukka Jalonen: Vielä kerran” -dokumentti, jossa kautta aikojen menestynein Leijona-valmentaja kertoo mietteistään valmistautuessaan viimeiseen kauteensa joukkueen johdossa.

Viaplayn MM-kisatiimi

Kisareportterit:
Suvi Hakkarainen
Katariina Kiviranta

Viaplay näyttää yksinoikeudella ainoana Suomessa kaikki 64 ottelua kisojen alusta ratkaisevaan finaalipeliin asti suomeksi selostettuna. Suurin osa peleistä on katsottavissa myös V sport -kanavilla.

Viaplayn monipuoliseen urheilutarjontaan kuuluu lisäksi myös valtava määrä muuta huippu-urheilua kuten Valioliiga, Bundesliiga, FA Cup, Englannin liigacup ja Championship, UEFA Eurooppa-liiga, UEFA Konferenssiliiga, Formula 1, UFC, hiihtolajien maailmancupit ja MM-kisat, MotoGP sekä dartsia, golfia, padelia ja paljon muuta.

Erika Miramo, Head of Marketing & PR, Viaplay Group Finland
erika.miramo@viaplaygroup.com