Norjan suosikkietsivä William Wisting palaa Viaplayhin - jännityssarjan neljäs tuotantokausi saa ensi-iltansa 24. maaliskuuta

21 maaliskuuta 2024 - Viimeksi päivitetty 29 huhtikuuta 2024

Suomalaiset rakastavat pohjoismaisia etsiväsarjoja. Tuorein lisä tähän genreen on Jørn Lier Horstin Wisting-universumin uusin, neljäs tuotantokausi. Viaplayn alkuperäissarja tarjoaa sekä toimintaa, hyytävää jännitystä että monia yllättäviä juonenkäänteitä, kuten hyvältä dekkarisarjalta voi odottaakin. Neljännen tuotantokauden ensimmäinen jakso on katsottavissa Viaplayssa sunnuntaina 24. maaliskuuta.

Uudella kaudella olemme jälleen Larvikissa viettämässä näennäisen idyllistä kesäiltaa Greenwoodin perheen kanssa. Seuraavana aamuna hotellin työntekijä löydetään murhattuna, ja kuusivuotias Clifford Greenwood on kadonnut jälkiä jättämättä.

Perhe saa sieppaajalta lunnasvaatimuksen ja kryptisiä viestejä, ja kun perhesalaisuudet paljastuvat, Wisting epäilee, että katoamisen takana voi olla henkilökohtainen motiivi. Wistingiin ja hänen tiimiinsä kohdistuu myös valtava kansainvälinen paine murhan selvittämiseksi ja brittipojan löytämiseksi, ennen kuin on liian myöhäistä.

"Mielestäni Wistingissä on elementtejä, joita hyvässä rikossarjassa pitääkin olla. Pohjalla on rikosmysteeri, joka on ratkaistava, yllättäviä juonenkäänteitä matkan varrella, mutta myös inhimillisyyden ja tunteiden ulottuvuus hahmojen välillä. Tämä on mielestäni ainutlaatuista Wistingille. Kyse ei ole vain pahisten kiinni saamisesta, vaan myös tutkinnan ulkopuolisesta elämästä, mikä ei aina helpota rikoksen ratkaisemisessa", William Wistingiä esittävä Sven Nordin sanoo.

Neljännellä kaudella nähdään myös brittitähti Rupert Evans, joka tunnetaan muun muassa Charmedista, Bridgertonista ja The Man in the High Castlesta. Rupert on erittäin innoissaan katsojien vastaanotosta.

"Olen katsonut kaikki Wistingin kaudet ja rakastin niitä kaikkia. Mutta mielestäni tämä uusi kausi on yksi parhaista. Tarinassa on ylimääräinen kerros ja hermoja raastava tunnelma, koska kyse on kadonneesta lapsesta. Se on jokaisen vanhemman pahin painajainen. Lisäksi on ratkaistava myös murha ja löydettävä tekijä. Katsojat voivat odottaa monia uskomattomia käänteitä, jotka yllättävät loppuun asti", Rupert Evans sanoi.

”Rakastuin myös Larvikiin täysin, ja toivon, että voin viedä perheeni takaisin sinne. Oli myös mahtavaa työskennellä monien Norjan parhaiden näyttelijöiden kanssa. Eikä vähiten ohjaaja Henrik Georgssonin ja päävalokuvaaja Carl Sundbergin. He ovat luoneet visuaalisesti erittäin kauniin kokonaisuuden, joka asettaa hermoja raastavan sävyn uuden kauden kaikkiin jaksoihin", Rupert Evans sanoo.

Wisting-sarja perustuu Jørn Lier Horstin Wisting -kirjojen hahmoihin. Sarjan käsikirjoituksesta vastasi Vegard Steiro Amunden ja ohjauksesta mm. Silta-sarjasta tuttu Henrik Georgsson.

Wisting saa ensi-iltansa Viaplayssa 24. maaliskuuta. Neliosaisen sarjan uusin jakso katsottavissa aina sunnuntaisin.

Erika Miramo, Head of Marketing & PR, Viaplay Group Finland
erika.miramo@viaplaygroup.com