Nelikymppinen Eva rakastuu spermanluovuttajaansa – Viaplayn uusi draamakomedia "All and Eva" käynnistyy sunnuntaina

18 huhtikuuta 2024 - Viimeksi päivitetty 4 toukokuuta 2024

Viaplayn ruotsalaisessa uutuussarjassa Eva päättää hankkia lapsen yksin hedelmöityshoitojen avulla, ja matkustaa luovutettujen sukusolujen perässä Kööpenhaminaan. Ihmissuhdesotkut kasvavat  samassa tahdissa Evan raskausvatsan kanssa. Sarjan pääosassa nähdään mm. Kuilu-elokuvasta tuttu Tuva Novotny. Draamakomedia All and Eva saa ensi-iltansa sunnuntaina 21. huhtikuuta Viaplayssa. Katso sarjan traileri.

Eva (Tuva Novotny) ei usko rakkauteen. Hän matkustaa Kööpenhaminaan tarkoituksenaan hankkia lapsi itsellisenä naisena hedelmöitysklinikalla. Hän valitsee spermanluovuttajakseen Madsin (Joachim Fjelstrup), joka vaikuttaa kaikin puolin täydelliseltä. Mutta iltana ennen keinohedelmöitystä hän ei saa unta, miettiessään valitsiko sittenkään oikean luovuttajan, ja päättää salaa selvittää luovuttajansa henkilöllisyyden. Mads osoittautuu tavalliseksi ja mukavaksi tanskalaismieheksi, josta ei heti huoku psykopaatin leima. Ja aivan rehellisesti sanottuna, voiko enempää edes toivoa?

Eva matkustaa tyytyväisenä takaisin Tukholmaan, alkio vatsassaan. Mads ei kuitenkaan voi unohtaa Evaa heidän tapaamisensa jälkeen ja muutaman kuukauden päästä hän etsiikin Evan käsiinsä Tukholmassa. Yhtäkkiä elämästä tulee monimutkaista, kun valheiden verkko kasvaa kera raskausvatsan.

”Evan kontrollintarve ja pelko on odottamattomasti imenyt hänet mukanaan. Mutta koska elämä tarjoaa usein yhden tai useammankin yllätyksen, hänen hyvin suunniteltu maailmansa romahtaa. Eikä hänellä ole mitään työkaluja tilanteen ratkaisemiseksi”, Tuva Novotny kertoo roolihahmostaan.

Myös Evan läheisillä riittää pulmia

Sarjassa pääsemme myös tutustumaan Evan parhaaseen ystävään Jamesiin (Bengt Braskered), joka toisin kuin Eva tekee kaikkensa löytääkseen elämänsä rakkauden, sillä hän uskoo elämän alkavan vasta kun tapaa ihmisen kenen kanssa sen jakaa.

”Minulla ja Jamesilla on mielikuva siitä, miltä sen suuren rakkauden tulisi tuntua ja miten “sen jonkun” tapaamisen tulisi mennä. Mutta kun se sitten vihdoin tapahtuu, on se harvoin sitä mitä odotimme, ja riski on suuri että se menee ohitsemme”, kommentoi Bengt Braskered.

Evan äiti Inger (Sissela Kyle) ei tunnu koskaan saavan tyttäreltään kaipaamaansa hyväksyntää. Tuoreeltaan eläköitynyt Inger joutuu identiteettikriisiin elämän ottaessaan äkkikäännöksen.

”Äiti-Inger on sitä mieltä, että hän ja Eva ovat parhaita kavereita – tai ainakin niin sen tulisi olla. Hänellä olisi paljon hyviä neuvoja jaettavaksi, jos vain Eva malttaisi joskus kuunnella. Eva hankaa vastaan, mutta toivoa ei saa koskaan menettää. Ei koskaan”, Sissela Kyle kuvailee hahmoaan.

Evan parhaalla ystävällä, Josefinella (Sanna Sundqvist), kaikki asiat ovat periaatteessa hyvin. Ainakin pitäisi olla, mutta silti joku häiritsee. Hänen miehensä Nils (Jason ”Timbuktu” Diakité) elää täysin tyytyväisenä lapsiperhearkea. Ja antaa elämänsä valua hukkaan.

”Josefinesta tuntuu, että hänen tulisi vaan tyytyä ja olla onnellinen elämästään. Mutta jostain hiipi pelko siitä, junnaako elämä paikoillaan. Hän kaipaa tuntevansa olevansa elossa. Hän haluaa ravistella ja sekoittaa pakkaa, eikä oikein edes tiedä miksi”, sanoo Sanna Sundqvist.

Viaplayn uusi elämänmakuinen draamakomedia All and Eve saa ensi-iltansa sunnuntaina 21. huhtikuuta (katso täältä). Kuusiosaisesta sarjasta nähdään ensi-iltapäivänä kaksi jaksoa, jonka jälkeen uusia jaksoja ilmestyy yksi per viikko.

Sarjan on Viaplaylle tuottanut Warner Bros. International Television Production Sverige. Sen ohjauksesta ja käsikirjoituksesta vastaa Johanna Runevad, tuottajana toimii Sofie Palage  (Rakasta mua, Harmonica, Orca) ja vastaavana tuottajana Johan Hedman (Börje – The Journey of a Legend,, Limbo, Rakasta mua) Warner Bros. International Television Production Sverigeltä.

Erika Miramo, Head of Marketing & PR, Viaplay Group Finland
erika.miramo@viaplaygroup.com