Hockey Day in Finland tuo NHL-legendat Tapiolaan 1.-2.3.

28 helmikuuta 2024 - Viimeksi päivitetty 29 huhtikuuta 2024

Hockey Day in Finland -jääkiekkokarnevaali järjestetään toista kertaa Suomessa  ja tällä kertaa maaliskuun 1.-2. päivä Espoon Tapiolassa. Tapahtuma-alueina toimivat Tapion kenttä, Jääpuutarha sekä Kulttuurikeskuksen sisätilat. Tapahtumassa on tarjolla monipuolista liikunnallista aktiviteettia sekä kulttuuria koko perheelle. Tapahtumaan on vapaa pääsy.

Tapahtuman aukioloajat:

Pe 1.3 klo 10.00-16.00 (koululaispäivä) ja klo 17.00-21.00
La 2.3 klo 10.00-21.00

Tapahtumassa voit osallistua mm. erilaisille jääkiekkoaiheisille aktiviteettipisteille, luistelun opetukseen tai jäälimboon ja pääset nauttimaan jää- sekä kulttuuriesityksistä, junioreiden jääkiekko-otteluista ja pääset tapaamaan tähtivieraita. NHL Global Fan Tour -jääkiekkoaiheiset aktiviteetit ovat yleisölle tarjolla koko tapahtuman ajan.

Lauantaina klo 14.00 Jääpuutarhassa pelataan tähdistöottelu, johon osallistuu n.20 suomalaisen jääkiekon legendapelaajaa. Kokoonpanossa on useita Stanley Cup -voittaja ja lajilegendoija vuosien varrelta, joten tähtiloistetta ja vauhdikkaita tilanteita on taatusti luvassa.

NHL Alumni stars:

Kim Hirchovits
Erkki Rajamäki
Mikko Lehtonen

Tapahtumassa on esillä myös NHL:n mestaruuspokaali Stanley Cup, jonka kanssa yleisöllä on mahdollisuus kuvauttaa itsensä. Nähtävillä tapahtumassa on lisäksi suomalaisen jääkiekon arvopalkintoja.

Tapahtuma huipentuu lauantai-iltana Kulttuurikeskuksen Tapiolasalissa näytettävään Viaplay studioon ja suoraan NHL-otteluun, jossa kohtaavat Carolina Hurricanes ja Winnipeg Jets. Katselujuhla käynnistyy klo 18:50 Teflon Brothersin & Sunan koulun kuoron esityksellä. Ottelu näytetään myös Jääpuutarhan ulkoscreeneillä.

Viaplayn kiekkotiimi tuottaa materiaalia tapahtumasta omille kanavilleen koko viikonlopun ajan, joten voit seurata parhaita paloja tapahtumasta myös Viaplayssa, V sportin kanavilla ja somessa. Viaplaylla on myös livestudio tapahtumassa.

Parhaat palat viikonlopun ohjelmistosta:

Pe 1.3.

Klo 10.00-16.00 koululaispäivä. Tapahtuman kaikki aktiviteetit auki kaikilla kolmella alueella (Tapion kenttä, Kulttuuritalo ja Jääpuutarha)
Klo 17 Tapahtuma-alueet aukeavat yleisölle
Klo 17 Jääpuutarhassa ja Tapion kentällä musiikkia, luistelua, kaikki aktiviteetit käytössä
Klo 17 Taitoluisteluesitys
Klo 19.00 Aarteita-konsertti Tapiolasalissa ja striimi ulkona
Klo 21.00 tapahtuma päättyy

Lauantai 2.3.

Klo 10.00 Tapahtuman kaikki aktiviteetit auki kaikilla kolmella alueella (Tapion kenttä, Kulttuuritalo ja Jääpuutarha)
Klo 09.00- 17:00 Leijonaliigan ottelut (Tapion kenttä)
Klo 10:30 Kiekko-Espoo Specials näytösottelu