Mika Häkkinen Viaplayn Formula 1 -tiimiin

8 joulukuuta 2021 - Viimeksi päivitetty 29 joulukuuta 2021

• Mika Häkkinen sekä David Coulthard liittyvät Viaplayn Formula 1 -tiimiin
  • Formula 1 -lähetykset siirtyvät Suomessa NENT Groupille ensi kaudesta alkaen ja ovat katsottavissa Elisa Viihde Viaplay -palvelussa ja V sport -kanavilla
  • Kolme kautta kattava yksinoikeussopimus sisältää kaikki harjoitukset, aika-ajot sekä kilpailut maailman suosituimmasta moottoriurheilusarjasta

Keväällä Suomessa koittaa uusi aikakausi Formula 1 -rintamalla kun kisalähetykset harjoituksineen ja aika-ajoineen siirtyvät Nordic Entertainment Groupille (NENT Group). Lähetykset ovat katsottavissa Elisa Viihde Viaplayssa ja V sport -kanavilla.

Ensimmäisinä asiantuntijoina Viaplayn F1 -tiimiin julkistetaan tänään kaksi lajin kiistämätöntä legendaa; Mika Häkkinen ja David Coulthard, joilla tulee ensi kaudella olemaan pysyvä paikka Formula 1 -maailman sydämessä - varikolla. Kaksinkertainen maailmanmestari Mika Häkkinen ja 13 kertainen Grand Prix voittaja David Coulthard tulevat tuomaan lähetyksiin valtavan kokemuksensa ja asiantuntemuksensa, jonka avulla katsojat pääsevät jatkossa vieläkin syvemmälle F1 -maailman syövereihin. Myös yhdeksänkertainen Le Mans -voittaja Tom Kristensen, tullaan näkemään kilpailupaikalla asiantuntijana.

”Olen ensimmäistä kertaa mukana tällaisessa roolissa F1 -tuotannoissa. Hienoa että saimme tämän toteutumaan Viaplayn kanssa. Hyppään innolla mukaan Viaplayn tiimiin!”, Mika Häkkinen kuvailee uutta pestiään.

Viaplayn Formula 1 -lähetykset tulevat sisältämään harjoitusten, aika-ajojen ja kisojen lisäksi kattavat studiolähetykset. Loput Viaplayn F1 -tiimistä tullaan julkaisemaan myöhemmässä vaiheessa.

Ville Klinga, NENT Group Finland, Urheilupäällikkö: ”On todella upeaa saada Mika Häkkinen mukaan asiantuntijaksemme. Häkkinen ja Coulthard tuovan lähetyksiin kuljettajan näkökulman moottoriurheilun huipulta. Tulemme julkaisemaan koko F1 -tiimimme ja työryhmämme asiantuntijoineen, selostajineen ja toimittajineen tammikuussa.”

Ville Klinga, VP Head of Sports Finland, NENT Group
ville.klinga@nentgroup.com